Заклад дошкільної освіти № 279 з 2019 року приймає участь у Всеукраїнському експерименті за темою:

«Становлення і розвиток особистості на ранніх етапах онтогенезу» на базі дошкільних навчальних закладів Київської, Сумської, Хмельницької, Львівської, Чернівецької, Донецької, Івано-Франківської, Харківської областей на 2019-2022рр.

В експериментальній роботі у 2019-2022 роках приймали участь вихованці груп раннього віку № 3 (2019/2020 н.р.; 2021/2022) та № 5 (2020/2021 н.р.), їх батьки та педагоги творчої групи КЗ «ДНЗ № 279» у складі:
- завідувач – Коротун Олена Миколаївна;
- вихователь-методист – Брусенцова Анна Олександрівна;
- практичний психолог – Неєлова Валерія Валентинівна;
- музичний керівник – Кучма Галина Єгорівна;
- вихователь – Гриньова Тетяна Юріївна;
- вихователь – Кодик Олена Анатоліївна.
Запропоновані матеріали розкрили нам нові орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з дітьми, націлили педагогів і батьків на особистісний розвиток дітей за основними напрямами та зробили окремий акцент на ігровій та художньо-продуктивній діяльності – провідних видах діяльності для всього дошкільного дитинства, незамінному засобі розвитку дітей.
За більш ніж два роки роботи в експерименті, ми намагались забезпечити у групі раннього віку розмірений темпоритм життя, і в результаті побачили, що вихованці упродовж зазначеного часу становилися більш уважними, спокійними, вдумливими, і при цьому вони не відчували тиск поспіху. Упродовж нашої роботи, ми помітили, що сучасні малюки мають більш значні індивідуальні відмінності, ніж вікові, саме тому ми погоджуємося з думкою, що кожен з малюків має право на свій темп і ритм, свій рівень досягнень.
Занурившись у матеріали, ми зрозуміли, що необхідно надавати дітям більше свободи для дій та творчості, відходити від проведення традиційних форм занять, приділити увагу принципу гнучких кордонів, надавати можливість кожній дитині самій визначитися з власними бажаннями, пріоритетами в освітньому середовищі групи, набувати власного досвіду пізнання, спілкування, взаємодії.
Одним із відкриттів у роботі над експериментом стало ігрове поле, яке миттєво створюється за потреби на столі, на зсунутих стільцях або на підлозі за допомогою різноманітних матеріалів. Цей метод ми використовували дуже часто: вихователь створював ігрове поле, потім разом з вихованцями протягом заняття його розширював, що давало можливість тримати дитячу увагу, інтерес до заняття.
Ми більше не використовуємо розмальовки, коли у дітей є вільний час для власної творчості. Замість них ми дозволяємо дітям вільно експериментувати, використовуючи заздалегідь підготовлені фони та різноманітні художні матеріали: кольорова крейда, воскові олівці, штампи, солоне тісто, природні матеріали, крупи, нитки, серветки тощо. Діти самі обирають, чим їм хотілося б займатись у цей час: малюванням, ліпленням чи аплікацією. Адже простір для творчості безмежний і діти не повинні боятись відтворювати свої фантазії.
Читання художньої літератури у групі завжди супроводжується театралізацією (пальчиковий театр), появою лялькових героїв або показом ілюстрацій, мова вихователя красива, чиста та емоційно забарвлена. Ми заохочуємо дітей до ігор-драматизацій і театралізацій з використанням іграшок та ляльок різних видів театру: пальчикового, рукавичок, настільного. А також для роботи з малечею використовуємо різноманітні дитячі музичні інструменти та інноваційну розробку музичного керівника ЗДО № 279 – «Контактний театр».
Форми фізичного виховання дітей раннього віку досить різноманітні. Це заняття фізичними вправами, рухливі ігри, ранкова гімнастика, спортивні розваги, прогулянки. Крім того, і на музичних заняттях широко застосовуються фізичні вправи, спортивні міні-танці, елементи сучасних танців, які також сприяють вирішенню завдань фізичного виховання. Особливу увагу в режимі дня ми приділяємо проведенню загартування, що сприяє зміцненню здоров′я. Велике значення має рухова активність в ранковий час. Для її забезпечення в нашому садочку щоденно проводиться ранкова гімнастика. За допомогою цікавих загально-розвиваючих вправ вихованці активізуються та налаштовуються на подальшу роботу. Дуже важливо, щоб виконання вправ ранкової гімнастики увійшло в звичку, тому ми радимо батькам, на власному прикладі, показувати дітям необхідність її виконання. У групі раннього віку ми створили розвивальне середовище для самостійних і спільних ігор дітей, насичений різноманітними атрибутами фізкультурний куточок, за допомогою батьків придбали сухий басейн та міні-гірку.
Важливою для вихованців групи раннього віку є також інноваційна методика фізичного виховання «Бебі - йога», яку ми впроваджуємо у нашому ЗДО. Йога для малюків - це комплекс фізичних вправ, розроблених на основі класичної хатха – йоги, в поєднанні з масажем та дихальною гімнастикою. Асани (вправи), які повторюють пози тварин, розвивають гнучкість, покращують концентрацію уваги і пам’ять, що має особливе значення для дітей всіх вікових груп, у тому числі раннього віку, а також сприяють встановленню емоційної рівноваги. Натомість динамічні комплекси йоги для дітей підтримують належну фізичну форму, формують гарну поставу і дарують хороший настрій. На заняттях з фізичної культури з елементами «Бебі - йоги» ми використовуємо «Казки про асани», картотеки «Йога-абетка» та «Йога для ангелів», які розроблені інструктором з фізичної культури ЗДО № 279.
Сенсорний розвиток дитини є необхідним для пізнання світу, оволодіння практичною діяльністю, формування всіх ключових компетентностей дитини. Він надає безпосередній вплив на естетичне, розумове і фізичне виховання дошкільників.Від того наскільки точно малюк навчиться сприймати предмети і керувати засвоєними знаннями, залежить процес навчання у майбутньому. Розвиваючи органи чуттів, можна відмітити позитивну динаміку в творчому, пізнавальному, мовленнєвому розвитку наших маленьких вихованців. А це дає можливість їм накопичувати уявлення про навколишній світ.
Таким чином, ми збагачуємо знання наших малят про відомі об’єкти природи, формуємо елементарні уміння обстежувати предмети, розвиваємо чуттєві категорії. В своїй роботі ми використовуємо демонстрування відеоматеріалів та значне місце відводимо використанню статичної наочності (картини, муляжі, іграшки, інсталяції тощо). В цьому віці у малят особливо розвивається зорова, дотикова і кінестетична чутливість, координуються рухи рук та очей. Діючи з предметами, наші діти враховують їхні властивості та положення у просторі. Це забезпечує їм перцептивну, моторну і мовленнєву активність. Сприймання предметів набуває більш цілісного характеру. Створенню цілісного образу сприйманого предмета сприяють маніпулятивні дії з ним, активне обстеження його руками. Важливо, щоб наші діти самостійно використовували знання і сенсорний досвід в ігровій діяльності, в пізнанні оточуючої дійсності. Тому розміщуємо в куточках сенсорного розвитку «контурні» «галявини», набори нагідок, ромашки, «сонечко», гарні «крапки», «тварини» або деталі, «птахи», відомі дерева, набори листочків тощо.
Також в роботі ми використовуємо значну кількість ігор та вправ в «чарівній пісочниці» та пропонуємо діткам додатковий ігровий матеріал – фігурки різних людей, тварин, машин, предметів побуту. Малята перебирають пісок у пальчиках, розставляючи фігурки, оживляють казку.
Отже, підводячи підсумки за цей навчальний рік, слід відмітити, що в результаті проведеної роботи в експериментальній групі діти 3-го року життя досягли значних результатів: достатнього рівня досягли - 30% дітей, середнього рівня – 51%, низького рівня– 15% дітей. Дітей, що не досягли вікового рівня розвитку не виявлено і 4% дітей випереджають віковий рівень.
Це дає змогу стверджувати, що запропоновані нам матеріали в рамках експерименту були дієвими і ефективними та можуть використовуватися у широкій практиці закладів дошкільної освіти.

/Files/images/1portfolo/Эксперимент1.jpg/Files/images/1portfolo/Эксперимент2.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 661