Особливості дітей 3-4 років

На четвертому році життя у дітей продовжують розвиватися психічні функції, зростають фізичні можливості, показники зростання. Протягом року маса тіла дитини збільшується на 1,5-2 кг, зріст - на 5-7 см; до 4 років маса тіла його досягає приблизно 16,5 кг, зріст - 102 см, окружність грудної клітки - 53 см.

/Files/images/5689479578409vhn.jpg

Триває інтенсивний розвиток структури і функцій головного мозку. Підвищується активність дитини, посилюється її цілеспрямованість; більш різноманітними і координованими стають руху.

З 3-4 років відбуваються суттєві зміни в характері і змісті діяльності дитини, у розвитку окремих пси? Хіческого процесів, у відносинах з оточуючими. Характерною особливістю дітей чотирирічного віку є значна емоційна збудливість, нестриманість і недостатня стійкість емоцій.

/Files/images/137772_i_051.jpg

Розвивається сюжетно-рольова гра. У такій грі дитина бере на себе певні ролі і підпорядковує їм свою поведінку. У цьому проявляється інтерес дитини до світу дорослих, які виступають для нього як зразок поведінки, виявляється прагнення до освоєння цього світу. Спільні ігри дітей починають переважати над індивідуальними іграми та іграми поруч, проте достатньої узгодженості між учасниками такої гри ще немає і тривалість її невелика.

У образотворчої діяльності і конструюванні діти переходять до навмисного зображенню предметів, хоча способи реалізації цього наміру ще недосконалі.

У малюванні можливості дитини починають визначатися графічними образами-уявленнями про те, як зображуваний предмет повинен виглядати на папері. Поступово кількість графічних образів зростає, відповідно розширюється і діапазон зображуваних дитиною предметів.
У грі, малюванні, конструюванні відбувається знайомство дитини з властивостями предметів, розвиваються його сприйняття, мислення, уява. Трирічна дитина здатна вже не тільки враховувати властивості предметів, але засвоювати і деякі загальноприйняті поставши? Лення про різновиди цих властивостей - сенсорні еталони форми, величини, кольору та ін. Вони стають зразками, мірками, з якими зіставляються особливості сприймаються предметів.

/Files/images/89433098u20982.jpg

Переважною формою мислення стає наочно-образне мислення. Дитина виявляється здатним не тільки об'єднувати предмети за зовнішньою подібністю (форма, колір, величина), а й засвоювати загальноприйняті уявлення про групи предметів (одяг, посуд, меблі). В основі таких уявлень лежить не виділення загальних і істотних ознак предметів, а об'єднання входять у загальну ситуацію або мають загальне призначення.
Різко зростає допитливість дітей. Особливо великий їх інтерес до причин явищ: питання про причини стають переважаючими.У цьому віці відбуваються суттєві зміни в розвитку мови: значно збільшується запас слів, з'являються елементарні види суджень про навколишній, які виражаються в досить розгорнутих висловлюваннях.

/Files/images/6t234789.jpg

У дітей підвищується сприйнятливість до художніх творів, до деяких елементів художньої форми - ритму, римі. Діти розрізняють поетичний і прозовий тексти, у них зростає інтерес до слухання казок і віршів, посилюється прагнення наслідувати мовним інтонацій дорослих.
Діти четвертого року життя проявляють емоційну чуйність на музику. Вони розрізняють контрастне настрій музичних творів (веселий, спокійний), дізнаються знайомі пісні і п'єси, називають їх. Діти розрізняють звуки по висоті (в межах сексти), тембри музичних інструментів (високий, низький та середній регістри). На четвертому році життя діти добре підлаштовуються до голосу дорослого, починають співати протяжно. Вони можуть передати в русі ритм ходьби і бігу, яскраві динамічні та темпові зміни, двухчастную форму п'єси.
Незважаючи на зростаючу самостійність дітей, роль дорослого в їхньому житті дуже велика: дорослий починає виступати як джерело різноманітних відомостей про навколишній. Діти виявляють підвищену чутливість до тону, настрою і стосовно себе з боку оточуючих. Вони легко заражаються емоційним станом однолітків і дорослих.
Найбільшим досягненням дитини на четвертому році життя є те, що його дії набувають цілеспрямований характер. Займаючись різними видами діяльності, в повсякденній поведінці діти починають діяти відповідно поставленої мети, хоча через нестійкість уваги можуть забувати, відволікатися, кидати одна справа заради іншого.
У цьому віці продовжує формуватися культура поведінки дітей. Вони вже добре повинні знати і називати процеси умивання, одягання, їжі, догляду за зовнішнім виглядом і підтримки порядку. Діти повинні розуміти, що дорослі радіють, коли діти самостійно одягаються, коли вони акуратні. У дітей продовжують формувати знання правил поведінки за столом: не розмовляти, поки не прожував і не проковтнув їжу; вести себе спокійно; не кришиться хліб; дякувати старших; допомагати один одному одягатися, прибирати іграшки і т.п.
Кiлькiсть переглядiв: 2398